top of page
  • תמונת הסופר/תChen Katz

פוסט שעון חורף

שעון חורף - אומנם השנה זכינו לחודש נוסף של חסד אך עדיין הרגע הגיע, ביום שבת הקרוב בשעה 2 בלילה אנחנו עוברים לשעון חורף. בעצם מכוונים את השעון אחורה ומרוויחים עוד שעה. לרווקים מבינינו זה נשמע כמו חלום להורים קצת פחות... 3 דרכים להתמודד עם המצב:


1. במידה וילדיכם הולך לישון בשעה קבועה ואתם יודעים שיש לו קושי גדול למשוך וללכת לישון מאוחר יותר תקדימו ותכינו אותו למצב. תשכיבו אותו בימים הקרובים 15-20 דק' מאוחר יותר, לדוגמא : אם רגיל ללכת לישון ב19:00, בימים הקרובים תנסו להשכיב כל יום מאוחר יותר באופן הדרגתי כך שתגיעו ליום שבת הוא ילך לישון בשעה 20:00 וכך ( בתקווה ) גם יתעורר מאוחר יותר ואולי השינוי יעבור בצורה קלה יותר.

קחו בחשבון שבגילאים הצעירים יותר הקימה בבוקר לעיתים לא משתנה על אף ההשכבה המאוחרת. במקרה הזה צריך ללמד אותם להאריך את השינה בבוקר - תסבירו להם שעדיין לילה, תלטפו, תרגיעו ותנסו להחזיר אותם לישון אך חשוב להשתדל ולא להוציא מהמיטה עד השעה הרצויה. בנוסף, חשוב לזכור כי הזריחה מתחילה מוקדם יותר מהרגיל ולכן על מנת להקל עליהם השתדלו לחסום את האור שנכנס על ידי וילון או תריס בימים הראשונים עד שיתרגלו לשעה החדשה.


2. מכיוון מדובר ביום שבת יש לכם אפשרות לעשות את השינוי לאורך היום. במידה וילדיכם הוא ילד סתגלן תוכלו מעט לשבש את שעות ההשכבה שלו וכך בעצם להכין אותו לקראת השינוי. תשכיבו מאוחר יותר לשנת הצהריים , תהיו פעילים יותר בערב שיהיה לו עניין וכך יהיה לו קל יותר להירדם בשעה מאוחרת יותר ואז גם לקום מאוחר יותר. חשוב כמובן לא להגזים אלא לפעול בטווחים של עד שעה ולא מעבר לכך על מנת שלא ישתבש יתר על המידה ויהיה מתוסכל ביום למחרת.


3. אופציה נוספת היא פשוט לא לעשות - להרדים כרגיל בשעה שבה רגיל ללכת לישון ולקחת בחשבון שיתעורר מוקדם מהרגיל. במקרה הזה לנסות ולהשאיר במיטה ולאט לאט במהלך השבוע הבא להרדים בשעה מאוחרת יותר בכל ערב. קחו בחשבון שברגע שמזיזים את מחוגי השעון מקדימים את שעת השקיעה והחושך מתחיל מוקדם יותר. החושך מעלה את רמת המלטונין ( ההורמון האחראי על השינה ) וגורם לעייפות מוקדם מהרגיל- אם עד השבוע היינו רגילים לראות את הקטנים מתעייפים לקראת 19:00-20:00, עכשיו העייפות תגיע בשלבים מוקדמים יותר של הערב. על אף שהשינוי חל אצל כולנו בגילאים הצעירים השינוי מורגש עוד יותר ולכן חשוב לא להכביד עליהם בחזרה מהגן ולא למשוך אותם בהשכבה אלא לעשות זאת בהדרגה.

בתכלס, חשוב להבין את היכולות של ילדיכם ואת רמת ההסתגלות שלו לשינויים ולפעול בהתאם. קחו בחשבון שבמידה ותהיו עקביים והדברים יעשו בהתאם לגיל וליכולת ההתפתחותית השינוי יהיה מהיר ואולי אפילו בלתי מורגש.

בהצלחה ולילה טוב!


כתבה - חן כ"ץ - יועצת שינה ומלווה אחרי לידה

19 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page